EN

17.11.2012 Wersja do druku

Samotność za ścianą

Pierwszy dzień II Międzynarodowego Festiwalu Formy Materia Prima podsumowuje Tomasz Kaczorowski z Nowej Siły Krytycznej.

Kraków skąpany we mgle tak gęstej, że można by ją nożem kroić. Charakterystyczny budynek Teatru Groteska, górujący nad większością obiektów w okolicy ulicy Skarbowej, tym razem nie pokazał festiwalowej publiczności swojej monumentalnej bryły. Jednak trudno wyobrazić sobie bardziej adekwatną aurę towarzyszącą tak tajemniczemu zjawisku jak Festiwal Formy. Jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń festiwalu był "Tańczący dom" Klausa Obermaiera. To instalacja związana z multimedialną techniką mappingu. Obermaier od kilku lat powtarza ją w różnych miejscach Europy, dostosowując ją do specyfiki obiektów, wykorzystując charakterystyczne elementy miejskie. W Krakowie wybór padł na Sukiennice na Rynku Głównym. Gęsta mgła przeszkodziła w odbiorze widowiska, które można było podziwiać wyłącznie z niewielkiej odległości od legendarnego krakowskiego obiektu targowego. Widowiskowość tej instalacji okazała się wątpliwa, ponieważ uruchomiona z

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Tomasz Kaczorowski

Data:

17.11.2012

Wątki tematyczne

Festiwale