"Hamlet" w reż. Adama Walnego (Walny-Teatr z Ryglic i Lars Kynde) prezentowany na XVI Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Pisze Szymon Spichalski w serwisie Teatr dla Was.
Adam Walny stawia na niekonwencjonalne adaptacje dramatów Szekspira. Dokonuje na tekście wiwisekcji. Na pierwszy plan wystawia historię. Posługuje się zaledwie fragmentami oryginału. Nie jest to jednak typowy teatr postdramatyczny. Prezentowane na Festiwalu Szekspirowskim przedstawienia Walnego są wariacjami na temat znanych motywów. Kolejny ,,Hamlet" Walnego-Teatru jest już całkowicie oparty na stylistyce teatru lalek. Quasi-Kantorowskie instrumenty z ,,Opus Hamlet" zastąpiono marionetkami. Każda z kluczowych postaci dramatu ma swój odpowiednik. Wszystkie (prócz Hamleta) są zatopione w dużych akwariach. Lars Kynde dba o oprawę dźwiękową. Dźwięk basu towarzyszy działaniom Walnego, który animuje lalki. Moduluje głos, rysując grubą kreską charaktery postaci. Przedstawienie nie unika jarmarczności, która wiąże się z luźnym, nieco ironicznym traktowaniem oryginału. Twórcy napisali scenariusz od nowa, korzystając z dramatu Szekspira. Lalka Hamleta