Nowoczesna forma teatru chórowego już wczoraj została entuzjastycznie przyjęta przez publiczność festiwalową. Dziś o 19.30 na deskach Teatru Narodowego w Strasbourgu kolejny pokaz spektaklu "Magnificat" w reżyserii Marty Górnickiej.
W spektaklu MAGNIFICAT CHÓR KOBIET konfrontuje się z najważniejszym obrazem kobiecości w Kościele - postacią Najświętszej Marii Panny. Z jego ideologiczną i estetyczną władzą. Z magnetyczną siłą tej świętej ikony kobiecości. Cytaty z Biblii, przepisy kulinarne, teksty Jelinek, Mickiewicza i fragmenty Bachantek Eurypidesa chór miksuje z dźwiękiem komputera, trzaskiem migawek i fleszy, cytatami z gazet. Rytmizowana mowa i popowe frazy sprzęgają się z tradycyjnymi formami muzyki sakralnej. Nuty Magnificatu są samplowane, stają się podkładem dla tekstów kultury i reklam. Powstaje ideologiczno-dźwiękowy remiks. Matka Boska schodzi ze świętych obrazów. Marta Górnicka: II Projekt CHÓRU KOBIET jest wypowiedzią na temat kobiety w systemie władzy Kościoła. Bez świętych i nie-świętych słów. To postoperowa forma, z której rodzi się wielogłosowy, popkulturowy MAGNIFICAT". Autorką partytury jest IEN, choreografię do spektaklu stworzyła An