EN

4.05.2012 Wersja do druku

Promieniowanie Marii Curie

"Madame Curie" w reż. Marka Weissa z Opery Bałtyckiej w Gdańsku na XIX Bydgoskim Festiwalu Operowym. Pisze Jarosław Reszka w Nowościach.

Premiera opery, której główną bohaterką jest dwukrotna laureatka Nagrody Nobla, była największym formalnym i estetycznym wyzwaniem tegorocznego festiwalu. Największą zaś towarzyską niespodzianką było pojawienie się na widowni, bardzo ciepło przyjętej, kompozytorki "Madame Curie" - Elżbiety Sikory. Zaiste rzadki to przypadek, co podkreślił na wstępie prowadzący festiwalowe spektakle Sławomir Pietras, by kompozytor opery był obecnie człowiekiem żywym, Polakiem oraz kobietą. Elżbieta Sikora, mimo że wkroczyła już w wiek emerytalny (także w myśl proponowanych przepisów), jest nie tylko człowiekiem żywym, ale i żywotnym. W ubiegłym roku, krótko po gdańskiej premierze "Madame Curie" zapowiedziała, iż nie jest to jej ostatnie operowe słowo, lecz że dopiero teraz rozsmakowała się w tym gatunku i już myśli nad kolejnym dziełem. Znawcy muzyki współczesnej często narzekają na niewdzięczną pamięć Polaków w stosunku do tych naszych twórcó

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Promieniowanie Marii Curie

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowości nr 103

Autor:

Jarosław Reszka

Data:

04.05.2012

Realizacje repertuarowe
Festiwale