EN

28.03.2012 Wersja do druku

Zgoda na milczenie

"T.E.O.R.E.M.A.T." w reż. Grzegorza Jarzyny TR Warszawa. Pisze Dagmara Olewińska w serwisie Teatr dla Was.

Odbiorców tego przedstawienia można z góry podzielić na tych, którzy wcześniej widzieli film Paolo Pasoliniego zrealizowany w 1968 roku, oraz na tych, którym tytuł "Teoremat" w pierwszej kolejności będzie kojarzył się ze spektaklem Grzegorza Jarzyny. Pierwsza grupa, do której należę, może zarzucać teatralnej realizacji wiele: niemal identyczność w konstrukcji fabuły, scen, bohaterowie też tacy sami. A jednak do déj vu daleka droga. Bo to, co pozornie wydaje się być podobne, u Jarzyny nabiera zupełnie nowej siły. Takiej formy mogli się spodziewać znawcy filmu Pasoliniego, ale pozostałych mogła ona zaskoczyć. Spektakl rozpoczyna się od konferencji prasowej z Paolo (Jan Englert), podczas której odpowiada on na pytania dziennikarzy. Próbuje się on zdefiniować jako konserwatywny z ducha krytyk kultury współczesnej. Ten wywiad rozpoczyna i kończy spektakl, nadając jej konstrukcję klamry. Następnie, do willi włoskiego fabrykanta przybywa nieznajo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Zgoda na milczenie

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Dagmara Olewińska

Data:

28.03.2012

Realizacje repertuarowe