EN

20.12.1996 Wersja do druku

Poezja ciszy, poezja krzyku

Cykl "Wariacje z poetami" to naj­nowsza propozycja warszawskiego Te­atru Studio. Pierwsza premiera tego cy­klu to spektakl złożony z dwóch utwo­rów: "Godzina, w której nie wiedzieliśmy nic o sobie nawzajem" - sztuka Petera {#au#716} Handkego{/#} z 1992 r. w re­żyserii Zbigniewa {#os#5967} Brzozy{/#} i "Francis Ba­con, czyli Diego Velazquez na fotelu dentystycznym" - poemat Tadeusza Różewicza z 1995 r. zainscenizowany przez Jerzego Grzegorzewskiego. Sztuka Handkego - choć obywa się bez słów! - niesie w sobie niesłychana głębię poetyckiego wyrazu. Jest to ciąg wizualnych przygód bohatera, który pewnego dnia znalazł się sam na sam z senną rzeczywistością placu nie zna­nego mu miasta. Przygląda się z zacie­kawieniem z rzadka przemykającym przechodniom. Każdy z nich jest moc­no zidywidualizowaną osobowością, która niesie określony ładunek energii i kryje w sobie jakąś tajemnicę. Mamy przechodniów młodych, peł­nych życia, jak też dojrza�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Poezja ciszy, poezja krzyku

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita

Autor:

Janusz R.Kowalczyk

Data:

20.12.1996

Realizacje repertuarowe