EN

13.06.2005 Wersja do druku

Usłyszeć nagość

Rok 2004 już dawno za nami, ale z Rokiem Witolda Gombrowicza nie sposób się rozstać, bo nie pozwala na to mnogość działań artystycznych, którymi chciano go uczcić. Jednym z nich była przygotowana z inicjatywy Polskiego Radia BIS realizacja "Operetki" w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutoslawskiego - pisze Magdalena Jankowska w Akcencie.

Dramat wystawiony w ramach Festiwalu Festiwali Teatralnych "Spotkania " transmitowano wówczas bezpośrednio na antenie radiowej, a takie poddano rejestracji dźwiękowej, by jego zapis wydać w formie dwupłytowego albumu (szczególny udział w tym misyjnym przedsięwzięciu miały Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne). Przypomnieć wypada, że "Operetka" Witolda Gombrowicza jest kolejnym wielkim radiowym spotkaniem z literaturą, inspirowanym przez publiczne Polskie Radio BIS, po takich przedstawieniach jak: "Maraton z Panem Tadeuszem", "Balladyna", "Norwid bezdomny-bal", "Nie-boska symfonia", "Chłopi", "Bal w Operze " czy " Tryptyk rzymski". "Raz jeszcze okazało się, że połączenie sztuki teatru ze sztuką radia jest możliwe i daje w odbiorze zupełnie nową jakość" - rekomendują nagranie wydawcy. Warto więc przez chwilę zastanowić się nad znaczeniem rodzaju medium dla efektów przekazu. Specyfiką sztuki radiowej jest kameralność odbioru zbliżona do intymności oraz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Usłyszeć nagość

Źródło:

Materiał nadesłany

Akcent. Literatura i Sztuka nr 2

Autor:

Magdalena Jankowska

Data:

13.06.2005