EN

22.06.2011 Wersja do druku

Praga. Scenografia do kwadratu

Praskie Quadriennale Scenografii i Przestrzeni Teatru to trwający dziesięć dni performance. Sztuki wizualne przenikają się z teatrem, teatr wydarza się w galerii i na ulicy
Sodja Lotker, szefowa artystyczna Quadriennale, wkłada złoty kostium przywieziony specjalnie dla niej przez wysłanników Pawła Althamera - pisze Dorota Jarecka w Gazecie Wyborczej.

Kostium to znak rozpoznawczy akcji "Wspólna sprawa" zapoczątkowanej lotem ludzi w złotych strojach do Brazylii, Brukseli i Afryki. "Złoci" weszli właśnie do polskiego pawilonu na Quadriennale. Polska jest jednym z 60 krajów, które biorą w nim udział. W tym roku impreza zmieniła charakter. Quadriennale Scenografii zmieniło nazwę na Quadriennale Scenografii i Przestrzeni Teatru i w niektórych pawilonach nie ma już tradycyjnej scenografii. Nasz wystawowy boks wygląda jak instalacja na wystawie sztuki. Jego ściany pokryte są białą farbą. Pod ścianą leżą szpachelki, którymi można tę farbę zdrapywać. Dzień po otwarciu wystawy widzę na centralnym miejscu wydrapany napis: "Who is afraid of Ai Weiwei", a powyżej polskie godło, które ktoś pracowicie odsłonił spod farby. Jak wyjaśniają kuratorki wystawy Ewa Machnio i Agata Skwarczyńska, pod białą farbą kryje się panoramiczna fotografia polskiego Sejmu. Sejm to również rodzaj teatru, demokracja j

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Scenografia do kwadratu

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcze online

Autor:

Dorota Jarecka

Data:

22.06.2011