EN

1.01.1961 Wersja do druku

Wariacje na temat Ajschylosa

Z UPOREM i złośliwością Ery­nii dręczy mnie myśl o dziu­rach, którym Józef {#os#5112}Szajna{/#} "ozdo­bił" kostiumy Chóru starców i Chóru służebnic. Jest tych dziur kilkadziesiąt. Na linii biustu i poniżej pasa. Majaczą mi przed oczami, gdy wspominam dzisiej­szy wieczór. Nie wiem dlaczego kostium jednego ze starców ma sześć dziur, inne tylko po cztery. Czy to coś znaczy? Postacie "Orestei" poubierał Szajna w trykoty oblepiające nogi, ręce, ramiona i szyje aż po brody. Trykoty są szaro-bure. Na nie narzucił długie koszule nocne w różnych kolorach. Niektóre figu­ry mają współczesne spodnie i buty, a na ramionach fantazyj­nie skrojone pelerynki z plastiku. Apollo zjawia się w krótkich, obcisłych spodenkach rokoko­wych, natomiast Atena w dłu­giej, srebrzystej sukni balowej, narzuconej na czarne trykoty za­krywające kończyny bogini. Nie można znaleźć jakiejkolwiek za­sady stylizacyjnej w tym chao­sie form i kolorów. Nasuwa się myśl

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wariacje na temat Ajschylosa

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy nr 42

Autor:

Zofia Karczewska-Markiewicz

Data:

01.01.1961

Realizacje repertuarowe