EN

1.04.2008 Wersja do druku

Na cztery głosy

"Gog i Magog. Kronika chasydzka", koncepcja i inscenizacja: Michał Zadara, Teatr Jeleniogórski. Pisze Marta Bryś w Didaskaliach-Gazecie Teatralnej.

Próbując nazwać styl reżyserii Michała Zadary, można powiedzieć, że wymyśla on formę, a później sprawdza, co wynika z połączenia jej z tekstem. Ta metoda niekiedy daje świetne efekty, wyzwalając z tekstu jego potencjał i energię, jak w "Kartotece" (Wrocławski Teatr Współczesny) czy "Odprawie posłów greckich" (Stary Teatr w Krakowie). Czasem jednak rozmija się z nim i nie dochodzi do interakcji, jak w "Księdze Rodzaju 2" (Wrocławski Taeatr Współczesny), gdzie tekst istnieje obok inscenizacji. Jeleniogórski "Gog i Magog" jest kolejnym spektaklem-eksperymentem, tym razem na pograniczu próby czytanej i sytuacyjnej. Minimalistyczna inscenizacja porządkuje wątki noweli Bubera, wydobywając z niej dylematy o istnieniu Boga czy sensie wiary. Ukazuje filozofię polskich chasydów XVII wieku. Widownię i scenę zaaranżowano w teatralnej kawiarni. Reżyser nie stylizuje przestrzeni, nie zmienia jej charakteru na potrzeby spektaklu. Przeciwnie - żyrandole dają

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Na cztery głosy

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia-Gazeta Teatralna Nr 84

Autor:

Marta Bryś

Data:

01.04.2008

Realizacje repertuarowe