EN

4.11.2010 Wersja do druku

Tego boi się każdy

- Rosja u Dostojewskiego jest pretekstem. W "Zbrodni i karze" oraz trochę w "Idiocie" znajdujemy historię zderzenia młodych ludzi z rzeczywistością kapitalistyczną - KRZYSZTOF BABICKI przed premierą w lubelskim Teatrze im. Osterwy.

Grzegorz Józefczuk: Rozmawiamy w przerwie między próbami. Ile ich było? Krzysztof Babicki: - Dzisiaj była 42, wszystkich prób będzie prawie 60, razem to blisko 240 godzin! Czy to jest technika dochodzenia do pełni spektaklu, że się tak wałkuje aktorów? Co się na takich próbach robi, co się chce uzyskać? - Pierwszy etap to tak zwane próby analityczne, kiedy czytamy wspólnie tekst, rozmawiamy o postaciach czyli o rolach, o relacjach między poszczególnymi postaciami występującymi w sztuce, potem próbujemy określać najważniejsze, najbardziej istotne sensy scen i to, co ma priorytet w danej scenie czy części spektaklu. To zabiera trochę czasu, Dostojewskiego zaczęliśmy w czerwcu i próby potrwały do połowy lipca. Potem, i to dobrze, młodzi aktorzy, bo to młodzi aktorzy grają wiodące role, mogli "z tym" trochę pochodzić. Po wakacjach wznowiliśmy próby. Co jest takiego w prozie Fiodora Dostojewskiego, że jest tak ważna dla teatru? Cze

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Z Krzysztofem Babickiem o Dostojewskim: Tego boi się każdy

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Lublin nr 258 online

Autor:

Grzegorz Józefczuk

Data:

04.11.2010

Realizacje repertuarowe