EN

29.10.2010 Wersja do druku

Siedmiomilowe kroki

"Zmierzch bogów" w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu to jej siedemnasty spektakl. Najczęściej mierzyła się z literacką klasyką. Teraz reżyseruje dramat oparty na scenariuszu filmu Luchino Viscontiego. Jakie elementy swojego stylu powtórzy? Oto przegląd przedstawień, które stworzyły charakter teatru Kleczewskiej.

"Jordan" Anny Reynolds i Moiry Buffini | Teatr im. Słowackiego w Krakowie 2000 Debiut. Pierwsze studium szaleństwa i zbrodni w twórczości Kleczewskiej, wejście w otchłań umysłu i piekło ciała młodej dzieciobójczyni. Schowana za ciemnymi okularami Dominika Bednarczyk spacerowała po pochyłej podłodze jak gwiazda filmowa, opalała się, pozowała do fotografii, pytając nie o to, czemu zabiła, ale dlaczego może tak lekko żyć ze świadomością swojego czynu. "Lot nad kukułczym gniazdem" Dale'a Wassermana | Teatr im. Szaniawskiego w Wałbrzychu 2002 Kleczewska ucieka z Krakowa z poczuciem klęski. Jest rozczarowana złym przyjęciem i obyczajową cenzurą w jej "Nożach w kurach". W Wałbrzychu organizuje swoim aktorom wizyty w zakładzie zamkniętym w Stroniu Śląskim, gdzie przebywają chorzy najciężej upośledzeni psychicznie. Spektakl jest okrutną wiwisekcją międzyludzkiej opresji. Ze stłamszonego świata, jaki zbudowała, nie ma ucieczki, chyba że poza

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Siedmiomilowe kroki

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Gazeta Prawna nr 212/29.10.-01.11 - dodatek Kultura

Autor:

Łukasz Drewniak

Data:

29.10.2010