EN

14.03.2005 Wersja do druku

Największe przeżycia teatralne Barbary Sass

O swoich największych przeżyciach teatralnych opowiada Foyer BARBARA SASS, reżyser.

1 Krystian Lupa "Bracia Karamazow" To spektakl podejmujący najistotniejsze tematy: istnienie Boga, miejsce człowieka w świecie, winę i karę. Lupa, za Dostojewskim zresztą, tworzy wielopiętrową, skomplikowaną strukturę. W bardzo długim, wielogodzinnym przedstawieniu buduje mozolnie całą konstrukcję, układa warstwy. Ogromnie ważny jest tu czas, traktowany w subiektywny sposób. Lupa wyciąga racje rozumowe poprzez emocje, które wydają mi się w teatrze najważniejsze. To dla mnie najciekawszy spektakl Lupy. Podobnie jak "Król Edyp" Gustawa Holoubka, drugie z wybranych przeze mnie przedstawień, jest dla mnie punktem odniesienia. To coś, do czego bym dążyła. Teatr czysty, mądry i niezwykle emocjonalny. 2 Gustaw Holoubek "Król Edyp" To spektakl o zupełnie innej, prostej konstrukcji. Rozważa problem wpływu, jaki ma na nas przeznaczenie. Temat więc podobny w pewnym stopniu do podjętego przez Lupę. Tam postawione jest pytanie, czy istnieje Bóg, który karz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Foyer nr 9/03.2005

Autor:

Barbara Sass

Data:

14.03.2005