EN

22.11.1991 Wersja do druku

Peter Schaffer "Białe kłamstwa"

Nie znam sztuki Shaffera, która nie cieszyłaby się popularnością widzów. Większość aktorów chętnie kreuje rysowane przez dramaturga postacie. "Czarna komedia", "Amadeusz" czy "Letycja i Lubczyk" są tego oczywistym przykładem. W "Białych kłamstwach" znajdujemy wszystkie walory twórczości tego pisarza - sprawnie prowadzona akcja, jasne i klarowne wątki, doskonały zmysł obserwacyjny, umiejętna analiza ludzkich zachowań, marzeń i pragnień. Dodatkowym plusem sztuki jest jej naturalna teatralność. Białe kłamstwa polegają zwykle na delikatnym ubarwieniu własnej osobowości, na drobnym retuszu rzeczywistości, której jesteśmy więźniami. Na pewno nie szkodzą nikomu i niczemu. Bohaterka dramatu, żydowska emigrantka Sophie, "poprawia" nieco swój wizerunek. Jako niemiecka baronowa czuje się o wiele lepiej. Jeszcze lepiej wygląda baronowa-wróżka, a ludzie wierzą w szklane kule, fusy od kawy, kabałę... Czy wizyta dwóch młodych ludzi chcących poznać sw

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Peter Schaffer "Białe kłamstwa"

Źródło:

Materiał nadesłany

Sztandar Młodych nr 227

Data:

22.11.1991

Realizacje repertuarowe