EN

23.02.1972 Wersja do druku

Otwarta biografia

"Biografia" Maxa Frischa, w poniedziałkowym spektaklu Zygmuna-Hübnera przede wszystkim okazała się bardzo telewizyjna. Operowanie maksymalnym zbliżeniem twarzy aktora, pozwalającym dostrzec każde drgnienie jego powiek, rozkładanie reakcji psychologicznej na najdrobniejsze części składowe, niemożliwe do przekazania w normalnym teatrze, to główne atuty telewizyjnej roboty Hübnera. Zaletą tego spektaklu byli też jego wykonawcy: Barbara Brylska, Zbigniew Zapasiewicz i Edmund Fetting, ale przede wszystkim właśnie ten ostatni. Zimne refleksyjne, lubujące się w tzw. tekstach intelektualnych, aktorstwo Fettinga to w ogóle jeden z pierwszoplanowych atutów tego spektaklu. A sama sztuka w normalnym teatrze byłaby zapewne nieco nużąca, tutaj jednak rzeczywiście intrygowała swą formułą teatralną, budziła zaciekawienie losami swych bohaterów, chociaż pod koniec może już nieco zbyt monotonna. Głównej jej zalety nie tyle trzeba by chyba upatrywać w jej

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Głos Wielkopolski, nr 45

Autor:

(ob)

Data:

23.02.1972

Realizacje repertuarowe