EN

29.06.2018 Wersja do druku

Operowy thriller

"Głos ludzki" Francisa Poulenca w reż. Mai Kleczewskiej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski na blogu Teatr dla Wszystkich (platformie zastępczej Teatru dla Was).

"Głos ludzki" ("La Voix Humaine"), jednoaktowa opera Francisa Poulenca, do tekstu Jeana Cocteau, pojawia się dość rzadko w repertuarze Opery Narodowej, ale jak się okazuje wciąż ma swoich wiernych wyznawców. Niektórzy z nich oglądają wszystkie spektakle, kiedy się tylko na afiszu pojawią. Czerwcowe przedstawienia, choć przyniosły w stosunku do premiery zmiany obsadowe w grupie zaangażowanych tancerzy (tym razem można było zobaczyć Kayę Kołodziejczyk, Rui Oshiharę, Krzysztofa Balińskiego i Bartosza Orłowskiego), potwierdzają klasę tego eksperymentującego z formą przedsięwzięcia, które chyba niesłusznie zostało po premierze zdeprecjonowane przez większość teatralnych komentatorów. Maja Kleczewska, wspólnie z Joanną Woś, podjęły się bardzo trudnego w operze wyzwania, próbując dopełnić burzliwą historię z życia głównej bohaterki działaniami ruchowymi i aktorskimi przygotowanymi przez Tomasz Wygoda. Wszystko w tym swoistym monodramie d

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Operowy thriller

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Wszystkich

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

29.06.2018

Realizacje repertuarowe