EN

5.02.2003 Wersja do druku

Obalić, zabić

Przez wiele lat fasadę gdańskiego teatru Wybrzeże na Targu Węglowym zasłaniały gigantyczne reklamy papierosów i telefonii komórkowej. W ubiegłym tygodniu dyrektor Maciej Nowak podczas specjalnego happeningu zdjął z teatru ostatnią reklamę i ogłosił, że będzie bronił godności teatru i nie pozwoli zamienić go w targowisko. Ta akcja zbiegła się z polską prapremierą sztuki Gregory'ego Burkę' a "Ulica Gagarina", która w równym stopniu podważa stereotypowe myślenie o rzeczywistości wolnego rynku co decyzja usunięcia reklam z teatru. Jej tytuł nawiązuje do autentycznej nazwy ulicy z miejscowości Lumphinnans w Szkocji, która w latach 20. była ośrodkiem ruchu rewolucyjnego w Wielkiej Brytanii. Akcja dzieje się współcześnie w Szkocji, bohaterami są dwaj zdesperowani robotnicy, którzy porywają przedstawiciela międzynarodowego koncernu przysłanego po to, by sprawdzić rentowność montowni komputerów, w której obaj pracują. To jedno z ostatnich mie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Obalić, zabić

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 30

Autor:

Roman Pawłowski

Data:

05.02.2003

Realizacje repertuarowe