EN

5.05.2014 Wersja do druku

O Bałtyckim Teatrze Tańca w DanceTabs

Pierwszy spektakl pokazuje jak rozpowszechniony jest wpływ Kyliána, ponieważ łatwo by było sobie wyobrazić, że "Clash" jest dziełem czeskiego Mistrza. Pozostałe dwa spektakle dostarczają dodatkowych dowodów, by uznać Izadorę Weiss za jedną z najbardziej pomysłowych i ekscytujących współczesnych choreografów młodego pokolenia - o spektaklach "Clash" w chor. Patricka Delcroix oraz "Fun" i "Light" w chor. Izadory Weiss w wyk. Bałtyckiego Teatr Tańca pisze Graham Watts.

Gdańsk, miasto portowe nad Bałtykiem, było zawsze cenną nagrodą w odwiecznych potyczkach między narodami graniczącymi na wschodzie i zachodzie - ta perspektywa historyczna nabiera szczególnego znaczenia w obliczu ostatnich wydarzeń na wschodniej Ukrainie. Przez prawie jedną trzecią swego tysiącletniego istnienia Gdańsk był miastem krzyżackim (zarządzanym najpierw przez Prusy, poprzez Republikę Weimarską aż po Niemcy hitlerowskie). W tych czasach, a także w trakcie krótkich okresów swej autonomii jako wolne miasto, Gdańsk był znany jako Danzig (słowo nadal funkcjonuje jako niemiecka nazwa miasta). Po zakończeniu II wojny światowej Gdańsk został umieszczony po wschodniej stronie "żelaznej kurtyny" w Polskiej Republice Ludowej. Jej obywatele zaświadczają dziś, że dla nich wojna trwała przez 50 lat, zakończywszy się wreszcie powstaniem w bałtyckich stoczniach Solidarności pod przywództwem Lecha Wałęsy, co w końcu doprowadziło do upadku rządu kom

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

www.dancetabs.com

Autor:

Graham Watts, tłum. Karolina Sofulak

Data:

05.05.2014

Realizacje repertuarowe