EN

27.04.1980 Wersja do druku

Nowy Tannhauser

Dzieła Ryszarda Wagnera rzadko goszczą w naszych teatrach. Pełna i zgodna z ich duchem realizacja zawartych w tych dziełach wizji sce­nicznych wielkiego kompozytora, twórcy jakże odległego od klasycznej opery dramatu muzycz­nego, nastręcza wielu trudności organizacyjnych. Wymaga też ogromnych środków i - co naj­ważniejsze - absolutnej perfekcji wykonania. W całym 25-leciu łódzkiej sceny operowej raz tylko mieliśmy okazje zetknąć się z twórczością Wagnera i wszyscy ogromnie życzliwie wspo­minamy niezwykle staranną inscenizację "Lohengrina" (w której po raz pierwszy pełnym blaskiem zajaśniał głos przyszłej gwiazdy Me­tropolitan Opera - Teresy Wojtaszek-Kubiak, kreującej w tym spektaklu rolę Elzy). "Muzykę do TANNHAUSERA komponowałem i pisałem w rozdzierającym, rozbujałym podnieceniu, które wprawiło mi krew i nerwy w gorączkowe wrzenie" - pisał po ukończeniu swego piątego z kolei dzieła Ryszard Wagner. Te jego słowa zacytowano w progra

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Nowy Tannhauser

Źródło:

Materiał nadesłany

Odgłosy nr 17

Autor:

Ewa Pankiewicz

Data:

27.04.1980