Eugeniusz Ionesco, Rumun naturalizowany w Paryżu, jeden z najbardziej charakterystycznych - to określenie nie zawsze jest jednoznaczne z pojęciem: najwybitniejszy - dramatopisarzy współczesnych ma pozornie szczęście do teatrów polskich. Gdy przechwytywano u nas z największym zapałem nowiny i nowinki z paryskiego życia teatralnego, Ionesco znalazł się w pierwszym szeregu scenicznych pisarzy, z którymi postanowiono oswoić widza polskiego. Dwoje wybitnych aktorów. Mikołajska i Świderski zagrali w głośnej sztuce Ionesco "Krzesła" - sala prób Teatru Dramatycznego w Warszawie stała się miejscem niemal triumfu eksperymentującego pisarza, Ionesco zaczął być modny. "Dialog" ogłosił jego "Improwizację", "Krzesła", "Lekcję" i co parę miesięcy publikował nowe szczegóły o twórczości pisarza, przyklaskiwania mu i polemiki z jego konsekwentnie realizowanym programem teatralnym. Ionesco o sobie i inni o Ionesco, Ionesco w Paryżu i Ionesco w Pernambuco - oraz I
Tytuł oryginalny
Nosorożec z księżyca
Źródło:
Materiał nadesłany
Trybuna Ludu nr 87