Tytuł ten zapożyczyłam z pierwszego programu teatralnego Teatru Nowego, z widzowi (...) kilku wyjaśnień i informacji. Teatr rozpoczął działalność jako samodzielny organizm teatralny, pod nowym kierownictwem artystycznym, z nowymi założeniami na które składają się doświadczenia teatralne aktora (od 57 r. - po warszawskiej PWST) - Krzysztofa Ziembińskiego - kierownika artystycznego, i Jerzego Ziomka, obserwatora i uczestnika życia teatralnego (od 1945 r. - próby studiowania aktorstwa u Wilama Horzycy w Katowicach), i jak wiadomo, kierownika zakładu teorii literatury Instytutu Filologii Polskiej UAM, który objął kierownictwo literackie Teatru Nowego. Obserwacja obu życiorysów teatralnych, skład zespołu, wreszcie prowokowane głównie przez dziennikarzy manifesty programowe, pozwoliły wyzwolić dość wyraźny model w oczekiwaniach spektatorów: że będzie to teatr aktorski, literacki, odwołujący się do tradycji, wyważany, który co prawda nie zaszokuje no
Źródło:
Materiał nadesłany
Nurt, nr 12