Wrocławski Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych, już w rok po jubileuszowym, dziesiątym, odrodził się, odżył na tyle, że słowa festiwal z (łac. festivus - świąteczny) użyć można w jego właściwym niezwulgaryzowanym znaczeniu. Stało się to za sprawą kilku (spośród trzynastu) teatrów biorących udział w Festiwalu. Wysoką rangę artystyczną festiwalowego tygodnia we Wrocławiu wyznaczyło pięć przedstawień, i to zarówno w odczuciach publiczności, jak i zgodnym z nimi, werdykcie jury, któremu przewodniczył prof. Bohdan Korzeniowski. Były to przedstawienia: "Ślubu" Witolda Gombrowicza, w inscenizacji warszawskiej Teatru Dramatycznego, "A jak królem, a jak katem będziesz" Tadeusza Nowaka (Teatr Nowy z Poznania), "Kartoteki" Tadeusza Różewicza (Teatr Dramatyczny z Warszawy) i "Konopielki" Edwarda Redlińskiego, zainscenizowanej na Scenie Studyjnej Teatru im. Norwida w Jeleniej Górze. Kiedy w roku 1972 zetknąłem się z pisarstw
Tytuł oryginalny
Nad Odrą, nad Białą
Źródło:
Materiał nadesłany
Kontrasty nr 8