W dywagacjach repertuarowych Teatru im. Jaracza wybór sztuki Lessinga pt. "Emilia Galotti" należy do posunięć słusznych i podtrzymujących w pewnej mierze godność artystyczną teatru, który nie potrafił jakoś - chyba na skutek płynności kadr aktorskich i ciągłych zmian w kierownictwie artystycznym, zdobyć się na ukształcenie sobie profilu artystycznego, odpowiadającego autorytetowi patronatu wielkiego Jaracza. Dobrze więc, że "Emilia Galotti'', przechylając trochę szalę repertuaru na rzecz dobrego dramatu, staje się kontynuacją zamierzeń dyrektora Chaberskiego, który objąwszy w bieżącym sezonie dwa poważne teatry państwowe w Warszawie, odszedł z kierownictwa Teatru im. Jaracza bez możności zrealizowania czterech zaprojektowanych przez siebie atrakcji scenicznych, mianowicie "Ryszarda III", "Sakuntali", ,,Peer Gynta" i "Wesela". "Emilia Galotti" - dzieło wielkiego myśliciela, poety i teatrologa, jest wysokogatunkowym utworem
Tytuł oryginalny
Na deskach scenicznych Teatru Jaracza
Źródło:
Materiał nadesłany
Dziennik Łódzki nr 14