EN

1.07.1994 Wersja do druku

Muzyka w teatrze

Z Jerzym Satanowskim autorem muzyki do "Snu nocy letniej" rozmawia Franciszek Piątkowski.

*Wszystkie dramaty Szekspira proszą o muzykę. Prośby o dźwięk, ton, melodie geniusz dramatu wpisuje albo w didaskalia, albo w kwestie wygłaszane przez bohaterów. W przypadku "Snu nocy letniej" prośbę Szekspira wzmacnia Feliks Mendelssohn mistrzowską "Uwerturą do Snu nocy letniej", wysoko cenionym "Scherzo" i tak bardzo popularnym "Marszem weselnym". Czy pan tworzył muzykę do "Snu" poprzez Mendelssohna, czy mimo jego przebojowych utworów sprzed półtora wieku? - Proszę pana, lubelski "Sen nocy letniej" jest piątą już realizacją tego dramatu, do jakiej piszę muzykę i w żadnej - nawet w myśleniu o tym bardziej w materiale muzycznym - nie odnosiłem się do Mendelssohna. Nie sądzę bowiem, by dobrze służyło teatrowi założenie, że wystarczy raz zrobić inscenizację, choćby najdoskonalszą i powtarzać ją potem w nieskończoność. * W takim razie gdzie szuka pan inspiracji? W duchu epoki może, w jakiej powstał dramat? - Też nie. Dla mnie jest ważne u

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Muzyka w teatrze

Źródło:

Materiał nadesłany

"Kurier Lubelski"

Autor:

Franciszek Piątkowski

Data:

01.07.1994

Realizacje repertuarowe