EN

27.05.1991 Wersja do druku

Muzyczne balety

To był ważny wieczór dla sztuki tańca w naszym kraju. 25 bm. na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie, pojawiły się dwa nowe polskie balety. Ten pierwszy nosi tytuł "Muzy Chopina". Zrealizowany w inscenizacji oraz z librettem Pawła Chynowskiego i Waldemara Wołka-Karaczewskiego, zarazem twórcy choreografii, jest oparty w całości na utworach bohatera spektaklu. Swobodnie budując akcję, autorzy wykorzystali niezwykle zresztą pomysłowo m.in. oba koncerty fortepianowe Chopina, Andante spianato, Marsz żałobny z Sonaty II b-moll, Preludium Des-dur (zwane deszczowym). Interesująca koncepcja. Autorzy opowiadając o Fryderyku Chopinie, o dziejach kompozytora i jego miłości spinają klamrą spełnienia losu Polaków połowy XIX wieku. Ich wizja jest poetycka, niedosłowna, lecz sugestywna. Każda z postaci, dzięki syntetycznej charakterystyce jest bowiem natychmiast rozpoznawalna, wątki dramaturgiczne zarysowane klarownie, sytuacje - czytelne. Układ choreograficzny Kara

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Muzyczne balety

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy nr 123

Autor:

Ewa Solińska

Data:

27.05.1991

Realizacje repertuarowe