Najpierw - piękne dzięki za te odwiedziny. Były potrzebne warszawskim teatromanom sprawiły niewątpliwie niemałą satysafkcję. Co więcej, stały się okazją do konfrontacji sądów, przyczynkiem do szerszych rozważań na temat funkcji, kształtu i zadań współczesnego teatru. Goście z Krakowa przywieźli do stolicy dwa znaczące przedstawienia: "Nieboską komedię" Krasińskiego w inscenizacji Konrada Swinarskiego i "Mizantropa" Moliera w nowym, wolnym przekładzie prozą Jana {#os#23391}Kotta{/#}. O "NieboskieJj" pisaliśmy zaraz po jej premierze, w październiku ubiegłego roku. Cóż można jeszcze powiedzieć o spektaklu tylekroć recenzowanym, tak już głośnym? Że wzbudza sądy kontrowersyjne właśnie dlatego, że zachowuje obiektywizm wobec materii utworu? Że poddaje scenicznej weryfikacji dzieło, wokół którego narosło tyle już nieporozumień i niedomówień, czyniąc to z precyzją, odwagą i pasją? Niewątpliwie jest to przeds
Tytuł oryginalny
Most do współczesności
Źródło:
Materiał nadesłany
Życie Warszawy Nr 142