EN

14.06.1966 Wersja do druku

Most do współczesności

Najpierw - piękne dzięki za te odwiedziny. Były potrzebne warszawskim teatromanom sprawiły niewątpliwie niemałą satysafkcję. Co więcej, stały się okazją do konfrontacji sądów, przyczyn­kiem do szerszych rozważań na temat funkcji, kształtu i zadań współczesnego teatru. Goście z Krakowa przywieźli do stolicy dwa znaczące przed­stawienia: "Nieboską komedię" Krasińskiego w inscenizacji Kon­rada Swinarskiego i "Mizantropa" Moliera w nowym, wolnym przekładzie prozą Ja­na {#os#23391}Kotta{/#}. O "NieboskieJj" pisaliśmy zaraz po jej premierze, w październiku ubiegłego roku. Cóż można jesz­cze powiedzieć o spektaklu tylekroć recenzowanym, tak już głoś­nym? Że wzbudza sądy kontro­wersyjne właśnie dlatego, że za­chowuje obiektywizm wobec ma­terii utworu? Że poddaje scenicz­nej weryfikacji dzieło, wokół któ­rego narosło tyle już nieporozu­mień i niedomówień, czyniąc to z precyzją, odwagą i pasją? Nie­wątpliwie jest to przeds

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Most do współczesności

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy Nr 142

Autor:

Maria Kosińska

Data:

14.06.1966

Realizacje repertuarowe