EN

9.06.1971 Wersja do druku

Miller w Tarnowie i nuta optymizmu

Bohaterem większości sztuk Arthura Millera jest - pieniądz. "Śmierć komiwojażera" pokazuje bezsens życia-gonitwy za pieniądzem, "Widok z mostu" - komplikowanie się ludzkich losów wskutek materialnej nędzy i poszukiwania grosza. "Cena" - przegranie życia, zaplątanego w skutki ekonomicznego kryzysu. We wszystkich tych sztukach pieniądz, ukazany w aspekcie psychologicznym, tkwi głównie w podłożu ekonomicznym. Jedynie w pierwszej sztuce, która pasowała Millera na dramaturga, sztuce zrodzonej wnet po wojnie - "Wszyscy moi synowie" - problem pieniądza wyrasta także z przesłanek politycznych, ideologicznych. Wielki fabrykant, z pełnią świadomości wypuszczający w świat swój zdefektowany produkt: samolotowe głowice-braki które powodują katastrofę i śmierć 20 pilotów, staje się wojennym zbrodniarzem. Poprzez pryzmat jednej amerykańskiej rodziny, jednego średniego kalibru kapitalisty piętnuje Miller cały system, cały okrutny mechanizm wojenny zachodniego

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Miller w Tarnowie i nuta optymizmu

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 135

Autor:

Krystyna Zbijewska

Data:

09.06.1971

Realizacje repertuarowe