EN

26.04.1995 Wersja do druku

Ludzkie uniwersum

Na Scenie Kameralnej Starego Teatru - w reżyserii Wajdy wystawiane są cztery jednoaktówki znakomitego i głośnego w świecie, współczesnego pisarza japońskiego, Yukio Mishimy. Są to: "Wachlarz", "Szafa", "Pani Aoi" i "Adamaszkowy bębenek" - złączone jednym teatralnym tytułem: "Mishima". To bardzo interesujący dramaturgiczny powrót do sztuki klasycznego teatru "n". Yukio Mishima (prawdziwe nazwisko: Kimitake Hiraoka) urodzony w 1925 r., znany polskiemu czytelnikowi z powieści "Ballada o miłości" i "Na uwięzi", odnowił starojapońską formę teatru "n", czyli swoistego poematu dramatycznego, eksponującego zjawiska tajemnicze, nienaturalne. Sięgnięcie do twórczości tego słynnego i tragicznego pisarza wydaje się nader trafne. Na scenie objawia się - wizualnie i akustycznie - egzotyka Japonii, szalonej enigmatycznej, groźnej, w postaci uwspółcześnionej. Autorka scenografii, Krystyna Zachwatowicz, oprawia scenę w proste i wymowne znaki. Po obu st

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ludzkie uniwersum

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo - dziennik katolicki Nr 82

Autor:

Kazimierz Kania

Data:

26.04.1995

Realizacje repertuarowe