EN

13.04.1965 Wersja do druku

Lekarstwo na tęsknotę

WIELKI sukces osiągnęli na premierowym przed­stawieniu "Hipnozy" Iga Mayr i Zdzisław Karczewski. Sukces tym większy, że chodzi przecież o sztuką dwuosobową, a więc stawiającą parze wyko­nawców jak największe wyma­gania. Pod tym względem suk­ces ten podzielili wykonawcy z autorem, gdyż nie mniejszą trudność sprawia napisanie takiej sztuki. Specjalizuje się w nich od trzydziestu kilku lat Antoni Cwojdziński, fizyk z wykształ­cenia, aktor i reżyser z upo­dobania, autor dramatyczny z powołania, od 1939 roku stale żyjący w Stanach Zjednoczo­nych względnie w Anglii. Cwojdziński był w ubiegłym roku po raz pierwszy od wrze­śnia 1939 roku w Polsce, aby wyreżyserować dla Teatru Współczesnego w Warszawie właśnie "Hipnozę". "Jestem po prostu pośrednikiem między wielkimi uczonymi a szerokim kręgiem odbiorców" - opowia­dał wtedy Cwojdziński Leonii Jabłonkównie (Teatr nr 19/64). "Upowszechniam tylko cudze idee, cudze treści. Posługuję się w

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Lekarstwo na tęsknotę

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo Polskie nr 87

Autor:

Bronisław Winnicki

Data:

13.04.1965

Realizacje repertuarowe