EN

20.05.2002 Wersja do druku

Krwawy korowód

Współczesna dramaturgia izraelska nie jest w Polsce zbyt dobrze znana. Szko­da to oczywista, co unaocznia nam wystawienie "Morderstwa" Hanocha Levina. Zmarły w 1999 r. autor opubliko­wał 56 dramatów, z których ok. 30 wy­stawiono na scenie za jego życia. 22 wyreżyserował sam, na najważniej­szych scenach Tel Awiwu, Hajfy, Jero­zolimy. Wydał też kilka tomów prozy, recenzji i piosenek satyrycznych, po­ezji i tekstów okolicznościowych, ksią­żek dla dzieci. Nakręcił film fabular­ny. Był jednym z najbardziej oryginal­nych i nowatorskich twórców swego pokolenia. Wśród odbiorców budził skrajne emocje. Przez jednych uważany za su­mienie narodu, przez innych krytyko­wany był za radykalizm polityczny. Szczególnie wytykano mu kwestiono­wanie mitów, które legły u fundamen­tów państwa Izrael. "Morderstwo" powstało na dwa la­ta przed śmiercią autora. W sztuce o nieuchronności przemocy i rozlewu krwi w konflikcie izraelsko-pales­tyńskim Levin dot

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krwawy korowód

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 116

Autor:

Janusz R. Kowalczyk

Data:

20.05.2002

Realizacje repertuarowe