EN

6.08.2012 Wersja do druku

Krajobraz po bitwie

"Medeamaterial" to kolejna odsłona cyklu "Terytoria" Opery Narodowej. Tym razem partnerem spotkania z muzyką współczesną był Pascal Dusapin, francuski kompozytor i uczeń Iannisa Xenakisa. Premiera "Medeamaterial" odbyła się w 1992 roku; jak dotąd, opera ta wystawiana była przez Antoine Gindta oraz Sashę Waltz. Pierwszej polskiej realizacji podjęła się Barbara Wysocka, powracająca do reżyserowania w Operze Narodowej po świetnie przyjętej "Zagładzie domu Usherów" w 2009 roku. Po nagrodzonym Paszportem Polityki debiucie operowym oczekiwania wobec kolejnej insceni­zacji były ogromne, co uczyniło zadanie reżyserki jeszcze trudniejszym. Postdramatyczny tryptyk Mullera "Materiały do Medei. Gnijący brzeg. Krajobraz z Argonautami" oscyluje wokół tematów związanych z upadkiem cywilizacji, relacji między najeźdźcą a okupowanym, panem i niewolnikiem, a także stosunkiem płci wpisanym w porządek społeczny. Dusapin mówi otwarcie, że jego intencją było uczyn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krajobraz po bitwie

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia Gazeta Teatralna nr 6

Autor:

Weronika Łucyk

Data:

06.08.2012

Realizacje repertuarowe