Większość Polaków (65 proc.) nie słyszała o procesie cyfryzacji radia - wynika z badania Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Prawie co drugi respondent (44 proc.) jest jednak gotowy kupić cyfrowy odbiornik.
Proces cyfryzacji rozpoczęło Polskie Radio w październiku 2013 r. Na razie nie biorą w nim udziału nadawcy prywatni. Programów publicznego nadawcy w sposób cyfrowy mogą słuchać mieszkańcy aglomeracji katowickiej, warszawskiej, wrocławskiej i szczecińskiej. By móc odbierać sygnał cyfrowy radia, należy zmienić odbiornik na przystosowany do odbioru sygnału cyfrowego. Badanie zlecone przez MAC miało na celu poznanie opinii społeczeństwa na temat cyfryzacji radia. Wyniki badania udostępnił PAP resort cyfryzacji. Zgodnie z nimi o procesie cyfryzacji słyszał co trzeci Polak (35 proc.), nigdy o nim nie słyszała większość pytanych (65 proc.). Połowa respondentów (50 proc.) spośród tych, którzy o cyfryzacji radia słyszeli, uznała swoją wiedzę na ten temat za niewystarczającą. Co piąty badany (20 proc.) udzielił poprawnej odpowiedzi na pytanie o to, co należy zrobić, by odbierać radio cyfrowe - a więc zakupić radioodbiornik przystosowan