EN

2.04.2019 Wersja do druku

Konflikt wiary i pożądania

"Samson i Dalila" Camille'a Saint-Saensa w reż. Marka Weissa w Teatrze Wielkim w Łodzi. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

W Łodzi w muzycznym pojedynku z Dalilą Samson okazał się mocniejszy, choć w Starym Testamencie historia ta przebiegała inaczej. Czyżby zaczynała się moda na niedocenianą u nas muzykę francuską? Tuż po premierze w Gdańsku niewystawianej od stu lat "Thais" Masseneta Teatr Wielki w Łodzi zaprosił na inny rarytas - "Samsona i Dalilę" Saint-Saensa. Te opery łączy coś jeszcze, ich tematem jest konflikt między żarliwą wiarą a nie mniej mocnym erotycznym pożądaniem. Historia perfidnej Filistynki Dalili, która od zakochanego w niej Samsona wydobyła sekret, w czym tkwi jego siła, jest bardziej znana niż kurtyzany Thais, nie ma więc potrzeby jej przypominać. W Łodzi reżyser Marek Weiss oraz tandem scenografów - Marcel Sławiński, Katarzyna Sobańska - przedstawiają ją w zamkniętej, surowej i mrocznej przestrzeni. By wejść w środek zdarzeń, trzeba otworzyć wielkie drzwi niczym okładki księgi Starego Testamentu. Ta inscenizacja jest dostojna

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Samson i Dalila": Konflikt wiary i pożądania

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita online

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

02.04.2019

Realizacje repertuarowe