EN

25.08.1968 Wersja do druku

Końcowy akord sezonu

Jerzy Szaniawski w "Dwu teatrach" skoncentrował swoje artystyczne cechy: umiejętność podpatrzenia prawdy życia, psychiki człowieka, wyjście w szerszy świat myśli i fantazji - połączone subtelnym liryzmem i nutą poezji. Sprawy ludzi i sprawy sztuki tworzą tu organiczną jedność - i w tym prawda i zwycięstwo autora. A mając na myśli ostatnią warszawską prezentację dodajmy: zwycięstwo teatru. Sztuka ta, grana zaraz po wojnie w wielu miastach, od razu zdobyła sobie powodzenie jakąś nowością i autentycznością spojrzenia na temat polskich snów, które stały się faktem. Później różnie bywało, w zależności od kształtu scenicznego podania. Pamiętam jeden stołeczny spektakl sprzed kilku lat, zimny i martwy - z winy teatru. I oto Teatr Współczesny kończąc sezon premierą "Dwu teatrów" znów związał nas z tym utworem żywo i serdecznie. Przede wszystkim świetnie dochodzi tekst. Mówiąc to, nie mam na myśli aktu samego słyszenia (to bardzo ważne

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Końcowy akord sezonu

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Powszechny nr 34

Autor:

Zofia Jasińska

Data:

25.08.1968

Realizacje repertuarowe