EN

14.10.1989 Wersja do druku

Komercja first classe

WIELE z tak bardzo pożądanych dziś warunków komercji w dobrym sensie spełniają "Dzieci mniejszego Boga", spektakl wyreżyserowany przez Waldemara {#os#5925}Matuszewskiego{/#} w teatrze Ateneum. Sztuka Marka Medoffa (rocznik 1940), wychowanego w atmosferze lat sześćdziesiątych, ideologii dzieci-kwiatów, czynnego uczestnika ruchu non-violence i niedoszłego żołnierza w Wietnamie (po­darł książeczkę wojskową) nie bez powodu zrobiła karierę na Broad­wayu. Ta historia niemożliwej miłoś­ci głuchej dziewczyny i jej nauczy­ciela, nie wymaga wystawnych de­koracji. Główny konflikt rozgrywa się tutaj bowiem między nimi. Po­między Sarą Norman a Jamesem Leedsem i jest typową akcją psy­chologiczną, wewnętrzną. W sześć lat po premierze (1979/80) sztukę Medoffa przeniesiono na ek­ran. Film, zrobiony przez Randy Haines, oglądaliśmy także w Polsce (Rola Sary, kreowana, przez autentycznie głuchą Marian Loesser, przyniosła tej niezawodowej aktorce Oscara

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Komercja first classe

Źródło:

Materiał nadesłany

Odrodzenie nr 41

Autor:

Barbara Kazimierczyk

Data:

14.10.1989

Realizacje repertuarowe