EN

3.04.1988 Wersja do druku

Kicz do portretu

POWROTY Mrożka do Krakowa, ściślej mówiąc powroty jego sztuk na sceny krakowskich teatrów i jego książek do Wydawnic­twa Literackiego, są powrotami do siebie, do domu. Tu rozpoczął swoją karierę pisarską, oczywiście najpierw jako dziennikarz pisujący, do "Dzien­nika Polskiego", "Echa Krakowa" i "Przekroju". Tutaj też później, w krakowskich teatrach, miewał waż­ne przedstawienia swoich sztuk, w czym udział Starego Teatru, aczkolwiek nie imponujący, jest jednak znaczny. Pisze o tym Józef Opalski w diariuszowej wkładce programu do przedstawienia. "Portretu", wyli­czając wszystkie premiery sztuk Mrożka i przypominając spory wokół nich. To bardzo potrzebne i pouczające przypomnienie. Trafnie zauważa Opalski, że obecność sce­nicznych utworów Mrożka wycisnęła piętno na całym repertuarze Starego Teatru i na całej naszej powojennej współczesności. W tę powojenną współczesność "Portret" wdziera się bolesnym rozr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kicz do portretu

Źródło:

Materiał nadesłany

Kierunki Nr 14

Autor:

Kazimierz Kania

Data:

03.04.1988

Realizacje repertuarowe