EN

28.09.1978 Wersja do druku

Kameralna Medea

W Teatrze Dramatycznym m.stoł. Warszawy, w niewielkiej salce wy­stawowej na III piętrze, przedsta­wiono kolejny, po awangardowych "Wariacjach" Jerzego Grzegorzew­skiego, spektakl "poszukujący". Tym razem jest to "Medea" Eurypi­desa, w transkrypcji, a właściwie niemal adaptacji Stanisława Dyga­ta. Rzecz wyreżyserował Stanisław Brejdygant, a w roli tytułowej obsa­dzono jedną z popularniejszych ak­torek młodego pokolenia Jadwigę Jankowską-Cieślak. Można chyba nawet podejrzewać, iż z myślą o niej przygotowano przedstawienie. Zarówno wybór miejsca gry, jak i godzina rozpoczęcia spektaklu (9 wieczór), świadczą o tym, że teatr wyniósł mądrą naukę z poprzednie­go eksperymentu. Na "Wariacjach" duża sala świeciła pustkami, tutaj gromadzi się co wieczór kilkadzie­siąt osób - autentycznych miłośni­ków teatru. Dla krytyki to też nauka. Okazuje się, że w stolicy - mimo pojawiającego się okresowo, np. w czasie grudniowych spotkań, olbrzymiego

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kameralna Medea

Źródło:

Materiał nadesłany

Zwierciadło nr 39

Autor:

Krzysztof Pysiak

Data:

28.09.1978

Realizacje repertuarowe