EN

21.11.1994 Wersja do druku

Kabaret na cmentarzu

Warszawska publiczność niezbyt dopisała na go­ścinnych przedstawieniach "Ghetta" Joshuy Sobola wystawionych przez Teatr Nowy z Poznania na scenie Teatru Dramatycznego. Odstraszył zapewne tytuł - ludzie znużeni szarą codziennością nie chcą ponu­rych spektakli w teatrze. Pomimo prasowych zapowiedzi nie wszyscy wiedzą, że znana już na całym świecie sztuka Sobola jest musicalem. Musical o gettcie - pomysł wydaje się szokujący. Rzeczywistość jednak przera­sta ludzką wyobraźnię. W wileńskim getcie, aż do jego likwidacji w 1943 r., działał teatr rewiowy. Sobol oparł swą sztukę na prawdziwych faktach, wpro­wadził do niej autentyczne postacie. Esesman Kittel występował regular­nie w wileńskim radio, śpiewając ro­mantyczne pieśni i grając na saksofo­nie. Podczas likwidacji getta zasiadł do fortepianu. Jedną ręką uderzając w kla­wisze, drugą zastrzelił błagającego o li­tość człowieka. Mało który artysta poważyłby się na stworzenie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kabaret na cmentarzu

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Wieczorny Nr 230

Autor:

Irena Maślińska

Data:

21.11.1994

Realizacje repertuarowe