EN

28.09.1997 Wersja do druku

Jak kłamać, to kłamać

Powodzenie dwóch fars Raya Cooneya w Teatrze Polskim we Wro­cławiu skłoniło zapewne dyrekcję do wystawienia trzeciej. Decyzja była ze wszech miar słuszna, skoro "Mayday" dobiega 270 przedsta­wień, a "Okno na parlament" - 170. Nic dziwnego, że "Wszystko w rodzinie" już po pierwszych przedstawieniach zbiera pochwały. Po prostu ten spek­takl podoba się publiczności. Przyczyn powodzenia tej farsy upatrywałbym zwłaszcza w jej tematy­ce. Akcja "Wszystko w rodzinie" umiejscowiona jest w Szpitalu św. Andrze­ja w Londynie. Doktor David Mortimore przed wygłoszeniem odczytu, który zadecyduje o dalszej jego karierze i tytule szlacheckim, dowiaduje się, że ma nieślubnego syna. Co więcej, syn z matką pojawiają się w szpi­talu. Wydarzenia nabierają coraz szybszego tempa, przy czym dr Morti­more dokazuje cudów zręczności, aby sytuację rozegrać z korzyścią dla siebie. Nie jest to takie proste, bowiem sir Drake czeka, by omówić tekst wykładu, żona dr. Mortimo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Jak kłamać, to kłamać

Źródło:

Materiał nadesłany

Wiadomości Kulturalne nr 39

Autor:

Tomasz Kapłon

Data:

28.09.1997

Realizacje repertuarowe