EN

17.08.1988 Wersja do druku

Hipnoza

Antoni {#os#10514}Cwojdziński{/#} należał do dra­maturgów uprawiających gatunek na­zwany komedią scjentystyczną. "Nauko­wą" komedią jako pierwszy w Polsce zajmował się Bruno Winawer. Cwoj­dziński, fizyk z wykształcenia; na tym gruncie znalazł również dla siebie pole do popisu. Fizyk, aktor i reżyser pisał sztuki dobrze skrojone, dowcipne, edu­kacyjne i nie pozbawione głębszego sensu. Potrafił, połączyć popularyzację najnowszych prądów w nauce z dosko­nale skonstruowanymi rolami aktor­skimi. Największą popularność zdobyły komedie: "Teoria Einsteina", "Freuda s teoria snów" i właśnie "Hipnoza". W "Hipnozie" Cwojdziński w sposób lekki, inteligentny i nieco przewrotny podjął jedną z modnych teorii doty­czących podświadomości. Akcję kome­dii umiejscowił w Nowym Jorku. Tu­taj spotykają się lekarz i aktorka, rzu­ceni wojennymi losami do obcego mia­sta. Najpierw łączy ich tęsknota za krajem, potem uczucie. Uczucie silne, które zwy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Hipnoza

Źródło:

Materiał nadesłany

Antena Nr 34

Autor:

Beata Gościk

Data:

17.08.1988

Realizacje repertuarowe