EN

30.06.2005 Wersja do druku

Happy End Brechta i Weilla

Każda premiera sztuki Bertolta Brechta budzi duże zainteresowanie. Jego teatr, epicki i poważny, bywa intelektualnie zaangażowany, pobudza refleksje także swojego rodzaju sarka-zmem, ironią, błyskotliwą, wiele mówiącą kpiną. Bohaterowie jego dzieł to ludzie z naszej epoki, żyjący we współczesnym świecie. Akcja toczy się często wśród mętów społecznych, gangsterów, prostytutek, w jakby apaszowskim środowisku. Ponadto atrakcją jego teatru jest dobra muzyka. Bertolt Brecht (1898-1956) współpracował i tworzył swoje dzieła sceniczne z udziałem znanych kompozytorów niemieckich, jak Paul Dessau (1894-1979), Hanns Eisler (1898-1962) i Kurt Weill (1900-1950). Wszyscy trzej, jako Żydzi, opuścili Niemcy po dojściu do władzy Hitlera, podobnie zresztą jak Brecht z powodu swoich lewicowych przekonań i żony Żydówki, aktorki Heleny Weigel (1900-1971). Właśnie we współpracy z Kurtem Weillem Brecht, po sukcesie ich "Opery za trzy grosze" (1928), napisał m

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Happy End Brechta i Weilla

Źródło:

Materiał nadesłany

"Słowo Żydowskie" nr 16/17

Autor:

Marian Fuks

Data:

30.06.2005

Realizacje repertuarowe