EN

18.02.1994 Wersja do druku

Graj, Cyganie póki chcą słuchać

Jedni wybrzydzają i wyśmiewają. Inni (jest ich stale więcej) domagają się powrotu na sceny muzyczne operetek i to najlepiej w klasycznej, nie udziwnianej formie. W przyszłą sobotę, po 37 latach, wraca na afisz Teatru przy ul. Niezłomnych, omal dokładnie w 70 rocznicę (28 II 1924) swej wiedeńskiej prapremiery, jeden z największych przebojów tego gatunku - "Hrabina Marica" Emmericha Kalmana. Jeszcze nikt nie widział wyników pracy znanej reżyserki Bogusławy Czosnowskiej, autorki choreografii Marii Surowiak i scenografa Jerzego Masłowskiego, a siedem pierwszych przedstawień już prawie sprzedano. Szczególne zainteresowanie środowiska muzycznego budzi fakt, iż przy pulpicie kapelmistrzowskim debiutuje tutaj Renard Czajkowski, znany symfonik, do niedawna stroniący nawet od sceny operowej. Wzajemna sympatia, jaka objawiła się podczas ubiegłorocznego Koncertu Poznańskiego, przygotowanego przez zespół Teatru Muzycznego pod batutą dyr. Czajkowskiego, zaowocow

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Graj, Cyganie póki chcą słuchać

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Poznański nr 35

Autor:

(rp)

Data:

18.02.1994

Realizacje repertuarowe