EN

11.03.1965 Wersja do druku

Egzystencjalizm po japońsku

Irena {#os#5850}Eichlerówna{/#} odniosła ostatnio wielki sukces w Teatrze Współczesnym w Warszawie w trzech jednoaktówkach japońskiego dramaturga Yukio Mishima. Jest to sztuka całkowicie współczesna, tradycjami sięgająca jednak do czternastowiecznego teatru japoń­skiego No. Eichlerówna gra we wszystkich trzech jednoaktówkach bohaterkę sztuki - kobietę, ujętą przez autora w intelektualną syntezę. W każdej z nich jest inna - i jako postać i w tonie, który wyraża. W "Wachlarzu" jest mądrą i zachłannie macierzyńską opiekunką młodej gejszy w "Jesteś piękna" z 90-letniej łachmaniarki przeista­cza się w olśniewającą, fascynującą kobietę, w "Aksamitnym bęben­ku" pokazuje wytworną damę, wibrującą wszystkim co ludzkie - złe i dobre. Wedle warszawskich krytyków Eichlerówna gra po mistrzowsku, zadziwiając skalą swego olbrzymiego kunsztu. Sztukę wyreżyserował Tadeusz {#os#1012}Łomnicki{/#} - niezwykle interesu­jący debiut reżyserski teg

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Egzystencjalizm po japońsku

Źródło:

Materiał nadesłany

Trybuna Ludu

Autor:

Roman Szydłowski

Data:

11.03.1965

Realizacje repertuarowe