EN

28.12.2009 Wersja do druku

Efektowne kariery śpiewaków i reżyserów

Bezkonkurencyjnym bohaterem 2009 roku jest Piotr Beczała. Po triumfalnie przyjętych występach w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, jej dyrektor, Peter Gelb powiedział, że Polak to najlepszy tenor liryczny na świecie. Tę opinię potwierdzają recenzje, jakie zebrał też w Berlinie, Wiedniu, Baden-Baden czy Chicago. Wszystkie są entuzjastyczne - pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

Gwiazdorem Metropolitan jest także baryton Mariusz Kwiecień. Efektownie rozwija się kariera Aleksandry Kurzak, niezmiennie zachwyca Ewa Podleś, a niedawny debiut w roli króla Rogera w Barcelonie można uważać za zapowiedź dalszych sukcesów Artura Rucińskiego. Eksportujemy również reżyserów. Wprawdzie nie wykorzystał szansy Krzysztof Warlikowski, bo jego "Król Roger" w paryskiej Opera Bastille okazał się przedstawieniem pogmatwanym myślowo, ale świetny był "Gracz" w Lyonie zrealizowany przez Grzegorza Jarzynę. Marek Weiss z Operą Bałtycką przygotował "Ariadnę na Naxos" na festiwal francuskiej stacji TV Mezzo. Mariusz Treliński wystawił w Walencji "Madame Butterfly", a w Petersburgu "Jolantę", która pokazana na festiwalu w Baden-Baden stała się wydarzeniem letniego sezonu w Europie. Jednak warszawskie premiery Mariusza Trelińskiego ("Orfeusz i Eurydyka" i "Borys Godunow") wzbudziły mieszane odczucia i na przemianę Opery Narodowej pod jego dyrekcj

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Efektowne kariery śpiewaków i reżyserów

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita online

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

28.12.2009