EN

1.01.1951 Wersja do druku

Dwie sztuki z bagażem

Konflikty, które narzuca rzeczywistość, rozsadzają dotychczasowe konwencje dramatu. I dlatego większość poszukiwań i eksperymentów w tej dziedzinie prowadzi albo do formalistycznej igraszki albo do jałowości i rezonerstwa, czy to z punktu widzenia czysto teatralno-technicznego czy też tematyczno- ideologicznego. Oczywiście nie znaczy to wcale, że "na dziś - z powodu niesprzyjających warunków" należy w ogóle zrezygnować ze współczesnego dramatu, ale chodzi o to, że właśnie dziś nastręczają się dramaturgowi specjalne trudności i że właśnie dziś powinien on dla ich pokonania zmobilizować swoje możliwości twórcze, wykształcone zarówno na wielkich wzorach przeszłości, jak i na śmiałym nowatorstwie płynącym z oparcia swego warsztatu na naukowych przesłankach marksistowsko-leninowskiej teorii estetycznej i społecznej. Nie zawsze od razu powstają dzieła wielkie, rewolucyjne głębią treści i nowatorstwem formy, ale mogą powstać i powstaną

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dwie sztuki z bagażem

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 1

Autor:

Zygmunt Greń

Data:

01.01.1951

Realizacje repertuarowe