EN

7.02.2015 Wersja do druku

Dobre śpiewanie w Poznaniu

"Cavalleria rusticana" (Rycerskość wieśniacza)" w reż. Leszka Mądzika i "Pagliacci (Pajace)" w reż. Krzysztofa Ciecheńskiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Anna S. Dębowska w Gazecie Wyborczej - Poznań.

Znakomicie wypadli 21-letni Andrzej Filończyk jako Tonio, mocny, nad wiek dojrzały baryton, i sopran Martyna Cymerman jako tęskniąca za wolną miłością Nedda. Recenzja oper "Rycerskość wieśniacza" i "Pajace" w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Nie wszystko się udało w tym trzygodzinnym spektaklu, ale dyptyk "Rycerskość wieśniacza" (1890) Pietra Mascagniego i "Pajace" (1892) Ruggera Leoncavalla wystawiony w Teatrze Wielkim w Poznaniu prezentuje dobry poziom, przede wszystkim wokalny. Uwagę przykuwali śpiewacy młodego pokolenia: Andrzej Filończyk (Tonio) i Martyna Cymerman (Nedda). Dobrze się stało, że Gabriel Chmura, dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego w Poznaniu, zdecydował się sięgnąć po wcale nie tak często grane arcydzieła włoskiego weryzmu, z którym w Polsce kojarzony jest niemal wyłącznie Giacomo Puccini. Dla dzisiejszego odbiorcy nie ma już szczególnego znaczenia doktryna weryzmu, która na przełomie XIX i XX wieku postulowała ukazywanie his

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Rycerskość wieśniacza" i "Pajace": dobre śpiewanie w Poznaniu

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Poznań online

Autor:

Anna S. Dębowska

Data:

07.02.2015

Realizacje repertuarowe