EN

1.06.2007 Wersja do druku

Dlaczego miałbym myśleć o śmierci?

Dwie ostatnie premiery zrealizowane przez Iwonę Kempę w Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu łączy temat śmierci ujmowanej z perspektywy egzystencjalnej, śmierci jako fundamentalnego wyzwania, które staje przed człowiekiem, kiedy tylko przyjdzie na świat. O ile jednak w spektaklu "Dwa i pół miliarda sekund" (będącym połączeniem pięciu utworów Samuela Becketta: jednoaktówek teatralnych "Kwadrat", "Kołysanka", "Partia solowa", sztuki telewizyjnej "Ej, Joe" i fragmentu prozy "Foirade II") rzuca się w oczy estetyka minimalizmu, o tyle w inscenizacji "Komedii na osiem pogrzebów" - "Pakujemy manatki" autorstwa Hanocha Levina - powracają charakterystyczne dla spektakli Iwony Kempy "barwne" środki wyrazu: zręczne połączenie komizmu z tragizmem, obecność całej palety odcieni humoru - od czarnego po subtelnie liryczny - oraz wyraziste aktorstwo, którego siła opiera się na współdziałaniu w tym akurat wypadku niemal całego toruńskiego zespołu. Aktorzy prezent

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dlaczego miałbym myśleć o śmierci?

Źródło:

Materiał nadesłany

"Teatr" nr 6

Autor:

Artur Duda

Data:

01.06.2007