EN

12.02.2001 Wersja do druku

Diabeł istnieje

Koniec XVIII wieku, prowincjonalne miasteczku gdzieś na Bałkanach. Narastają niepokoje społeczne, władze postanawiają więc odwrócić uwagę ludzi wznowieniem inkwizycji. Rozpoczynają się procesy, fałszywe zeznania, tortury, konfiskaty i egzekucje na stosie. Spirala strachu, okrucieństwa, ludzkiej zawiści, a wreszcie zwykłej żądzy zysku zatacza coraz szersze kręgi. Z jednej strony - ciemny, wierzący w zabobony lud, z drugiej, władza wykorzystująca to cynicznie dla własnych celów. Sztukę Bresana, którą on sam nazywa tragigroteską, bez trudu daje się odnieść do współczesności. Świetnie rozumie to reżyserująca ją Olga Lipińska, nie pierwszy raz spotykająca się z chorwackim autorem -pamiętamy jej znakomite "Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna"

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Antena, nr 7

Autor:

kz

Data:

12.02.2001

Realizacje repertuarowe