EN

1.05.1999 Wersja do druku

Dekalog II i VIII

Agnieszka Lipiec-Wróblewska zainscenizowała kolejne części "Dekalogu", po I i IV przygotowanych na międzynarodowy festiwal teatralny w Cividale. I znowu zaletą adaptacji jest uchwycenie ducha metafizyki charakterystycz­nego dla przypowieści Kieślowskiego. Tym razem udało się przywołać go bez pomocy muzyki Preisnera (choć udział muzyki w budowaniu nastroju przedstawienia jest znaczny). Najwięcej zależy od aktorów. Mają do wypo­wiedzenia minimum słów w kilkumetrowej przestrzeni, wsparcie światła i parę sprzętów. A do zagrania - skryte za pauzami, niedopowiedzeniami bolesne emocje bohaterów skomplikowanych historii, w których tkwi wielka ta­jemnica. Aktorzy są niebezpiecznie blisko granicy, za którą łatwo o sztucz­ność, patos, melodramatyczny kicz. Starają się jej nie przekraczać. Dużo wy­siłku włożyła w to zadanie zwłaszcza Małgorzata Hajewska, zdana niemal wyłącznie na mimikę i gest w uwiarygadnianiu rozpaczy i nadziei, lęku przed decy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dekalog II i VIII

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 5

Autor:

Natalia Adaszyńska

Data:

01.05.1999

Realizacje repertuarowe