EN

20.12.2018 Wersja do druku

Czy ilość przechodzi w jakość?

"Requiem wojennego" Benjamina Brittena w wykonaniu Philharmonisches Orchester Vorpommern, Chóru i Orkiestry Opery na Zamku w Szczecinie, Chóru Theater Vorpommern z Greifswaldu, Chóru Państwowego Teatru Muzycznego w Kłajpedzie, Chóru Akademickiego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego oraz Szczecińskiego Chóru Chłopięcego "Słowiki" w Szczecinie. Pisze Bogusław Rottermund w Ruchu Muzycznym.

Wykonanie monumentalnego rozmiarami "Requiem wojennego" op. 66 Benjamina Brittena zapowiadane jako wielkie wydarzenie muzyczne dla uczczenia stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości (czego jedyną oznaką podczas koncertu były biało-czerwone korale niektórych, zapewne polskich chórzystek) oraz zakończenia I wojny światowej, a kojarzące się z powodu terminu raczej ze świętem zmarłych, zostało przygotowywane i wykonane przez potężny aparat wykonawczy wspólnie z partnerami z Niemiec i Litwy: Philharmonisches Orchester Vorpommern, Chór i Orkiestrę Opery na Zamku w Szczecinie, Chór Theater Vorpommern z Greifswaldu, Chór Państwowego Teatru Muzycznego w Kłajpedzie, Chór Akademicki im. prof. Jana Szyrockiego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego oraz Szczeciński Chór Chłopięcy "Słowiki". Partie solowe wykonali Aga Mikołaj (sopran), Benjamin Hulett (tenor) i Benjamin Appl (baryton), a nad całością czuwali Florian Csizmadia oraz Jerzy Wołosi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czy ilość przechodzi w jakość?

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 12/12-18

Autor:

Bogusław Rottermund

Data:

20.12.2018

Realizacje repertuarowe